ترتیب غذا خوردن در یک وعده غذایی؛ سبزیجات ، پروتئین و کربوهیدرات

محققان آمریکایی می گویند: شروع غذا با مصرف سبزیجات و پروتئین و اتمام آن با کربوهیدارت ها احساس سیری بیشتری به انسان می دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهو هلث، محققان کالج پزشکی ویل کورنل در نیویورک می گویند: این خاصیت به این دلیل است که پروتیین روند آزاد سازی کربوهیدارت ها را در جریان خون آهسته می کند و از بالا رفتن سریع قند خون و در پی آن افت قند خون و احساس گرسنگی پیشگیری می کند.

پزشکان می گویند: این نتایج به ویژه برای افراد دیابتی که باید کنترل شدیدی بر قند خون خود داشته باشند، حائز اهمیت است.

افراد دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع دو بعد از صرف غذایی که با مصرف سبزیجات یا پروتیین آغاز می شود و با کربوهیدارت به پایان می رسد، احساس بهتری دارند.

محققان می گویند: مصرف بروکلی و گوشت مرغ قبل از مصرف نان و آب میوه با پایین آمدن سطح قند خون در دو ساعت بعدی ارتباط دارد.

دکتر لوییس آرون نویسنده ارشد این مطالعه از کالج پزشکی ویل کورنل در نیویورک گفت: با مشاهده نتایج این مطالعه، بسیار تشویق شدیم زیرا افراد بطور بالقوه می توانند از این موضوع نفع ببرند.

دیابت نوع دو رایج ترین شکل دیابت است و اغلب با چاقی ارتباط دارد. در این بیماری سلول های بدن نسبت به هورمون انسولین مقاوم می شوند و یا اینکه بدن مقدار کافی انسولین درست نمی کند.

انسولین به سلول های بدن کمک می کند تا از گلوکز موجود در خون برای سوخت استفاده کند.

این مطالعه در مجله Diabetes Care منتشر شده است.

http://www.irna.ir/fa/News/81663733/

/ 0 نظر / 40 بازدید